Ik ben een professional

Hebben jij of je klant een probleem met een FAKRO product? Dan helpen wij je graag zo goed en zo snel mogelijk verder. Wij hebben een aantal van de meest voorkomende vragen en problemen verzameld. Het kan zijn dat je er na het doornemen ervan zelf aan de slag kunt. Mocht dat niet het geval zijn dan is er altijd een FAKRO specialist beschikbaar.
Direct ons service formulier invullen? Dat kan hier.

Mijn klant heeft het verkeerde product ontvangen

Als een klant een ander FAKRO product geleverd heeft gekregen dan, dan verzoeken wij je vriendelijk om dit retour te nemen en de klant het juiste product te (laten) leveren.

Gaat het om een standaard FAKRO product, dan kunt je het product (in ongeopende verpakking) retour sturen aan FAKRO Nederland. Bekijk hier de retourvoorwaarden en hoe u eventueel het product kunt retourneren.

Mijn klant is niet tevreden met het ontvangen FAKRO product

Als de klant niet tevreden is met het geleverde FAKRO product dan kan hij of zij het uitsluitend bij jouw retourneren (onder de bij jouw onderneming geldende retour voorwaarden).

We leggen hieronder uit per verkooppunt wat de voorwaarden kunnen zijn:

  • Online verkooppunt
    Verkoop je FAKRO producten vanuit een online shop, dan geldt er voor consumenten een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Ze mogen het product retourneren zonder daarbij een reden op te geven. Je bent als online verkooppunt wettelijk verplicht het product retour te nemen. Gaat het om een standaard FAKRO product dat nog in de originele verpakking zit, dan kan het mogelijk zijn dat je het product kunt retourneren aan FAKRO Nederland bv. Bekijk hiervoor eerst de retourvoorwaarden.
  • Fysiek verkooppunt
    Verkoop je FAKRO producten vanuit een fysieke winkel, dan gelden de retourvoorwaarden van jouw onderneming. Neem je het FAKRO product retour van de consument en valt het geretourneerde product binnen de FAKRO retourvoorwaarden, dan kan het mogelijk zijn dat je het product kunt retourneren aan FAKRO Nederland bv.

Er is lekkage rondom het gemonteerde dakraam van mijn klant

Een klant heeft een lekkage bij het gemonteerde dakraam. Wij adviseren de klant om onderstaande punten na te gaan om te achterhalen of het om een lekkage gaat of waar de lekkage vandaan komt. Heeft het met geen van deze punten te maken, dan adviseren we de klant om contact op te nemen met het montagebedrijf dat het dakraam geïnstalleerd heeft. In de meeste gevallen heeft het te maken met de aansluiting van het dakraam in het dak.

De klant checkt het dakraam op het volgende:

  • Condensvorming
  • Of het dakraam volledig gesloten was bij regen
  • Of de afwateringsgoten rondom het dakraam volledig schoon waren
  • Bekijk hier de volledige checklist bij lekkage.

Het geïnstalleerde FAKRO product bij mijn klant opent of sluit niet goed.

Wanneer een klant een dakraam of ander FAKRO product heeft dat niet goed sluit dan heeft dit in veel gevallen te maken met de montage ervan. We adviseren de klant om contact op te nemen met het montagebedrijf dat het product gemonteerd heeft. Zij zijn verantwoordelijk voor een goede installatie van het dakraam.

De geïnstalleerde FAKRO zonwering van mijn klant is defect

Werkt de originele FAKRO zonwering bij je klant niet meer? We adviseren dan de klant contact op te nemen met het montagebedrijf dat de zonwering gemonteerd heeft. Het kan zijn dat het te maken heeft met de montage van het product.

Het instellen van het elektrische FAKRO product (Z-Wave) van mijn klant lukt niet

Heeft jouw klant een elektrisch FAKRO product (Z-Wave of Solar) en werkt bediening op afstand niet goed? Dan kan dit te maken hebben met de instelling van de afstandsbediening. We adviseren de klant om contact op te nemen met het montagebedrijf dat het product gemonteerd heeft. Zij kunnen helpen bij het instellen van het product of wanneer het product uit het netwerk is verwijderd.

Op ons YouTube kanaal leggen we in verschillende video’s uit hoe de afstandsbediening (opnieuw) ingesteld kan worden.

Het FAKRO product van mijn klant functioneert niet goed meer

Functioneert het FAKRO product van jouw klant niet goed meer? Daar kan FAKRO mogelijk bij helpen. Vul het service aanvraagformulier volledig in voor je klant. Wij pakken het op en nemen binnen enkele werkdagen contact op voor het maken van een serviceafspraak.

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van of vraag uw klant dit alvast te doen.

Er zitten kleine gaatjes in het doek van de geïnstalleerde FAKRO zonwering van mijn klant

Zitten er kleine gaatjes in het doek van bijvoorbeeld het verduisterende rolgordijn (ARF) of een andere originele FAKRO zonwering van jouw klant? Dat gaan we verhelpen door een vervangend product toe te sturen. Vul hiervoor het online service aanvraagformulier voor je klant in.

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van.

De vraag van mijn klant staat hier niet tussen

Heb je een vraag over het FAKRO product van je klant en hebben bovenstaande vragen geen antwoord gegeven hierop? Vul dan het online service aanvraagformulier volledig in of laat dit door de zelf klant doen.

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van.

Overige opties